Dit was alweer Taiwan!! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Nadia Huijzer - WaarBenJij.nu Dit was alweer Taiwan!! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Nadia Huijzer - WaarBenJij.nu

Dit was alweer Taiwan!!

Door: Nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia

22 Juli 2014 | Taiwan, Taipei

Ik weet het nog als de dag van gisteren... Ik kwam aan in Taipei en nam de bus richting Taipei Main Station. Dit duurde een uur. Oiooiioiiiiiii, wat voelde ik me alleen! Ik vond Taiwan lelijk! Niemand sprak Engels! Ik wou terug naar huis! Waarom was ik hier? Gelukkig werd dit gevoel meteen 180 graden gedraaid toen ik bij mijn hostel aankwam. Het was hier helemaal geweldig. Ik vind het heel bizar om te bedenken dat ik nu gewoon al drie weken verder ben. Deze tijd is zo snel gegaan. Vanavond vlieg ik al naar Australië!

Ondertussen ben ik een weekje in Hualien geweest. Ik dacht dat ik in een hostel terecht zou komen waarbij ik omgeven zou worden door natuur, maar dat bleek niet helemaal het geval te zijn :p Ik moet echt beter mijn huiswerk gaan doen. Het bleek dus aan een drukke straat te liggen. En dan bedoel ik een drukke straat voor Taiwanese begrippen, hè... Ik heb het over een extreme, bizarre, ongekende, explosieve drukke straat voor Nederlandse begrippen. Ik moest dus toch weer de trein of bus nemen om in de natuur terecht te komen. Als ik er zo op terugkijk waren dit wel mijn minst leuke dagen. Ik was een beetje eenzaam want er waren zowat alleen maar Chinezen en Taiwanezen in mijn hostel. Ze spraken zo goed als geen Engels, dus dan ben je echt op jezelf aangewezen. Het toppunt werd bereikt toen ik in de McDonalds (!!!!!!) het WK ging kijken om 04:00 am, omgeven door vijf Chinezen die stuk voor stuk ontzettend bleu naar het scherm aan het staren waren. Ja, toen wou ik echt dat ik gewoon even in Nederland was. Maaaaar ik heb het ook leuk gehad, hoor. Ik ben bijvoorbeeld een whale watching tour gaan doen en ik heb met twee Fransen (:-)) een fietstocht gemaakt naar een mooi strand. De tocht zelf was niet zo romantisch ;-) want het fietspad liep langs een hele grote vieze haven. Ik snap nu trouwens wel dat er op zoveel producten Made in Taiwan staat. Er zijn extreeeemmmm veel fabrieken, havens, etc. hier. Ook ben ik naar Toroko National Park geweest. Daar was een heeeeeele coole brug!!!!! En ik wou er overheen!!!!! Maar je had kennelijk een aanvraag moeten doen, drie dagen van tevoren. Helaas. Ik vroeg nog om een uitleg (hoe duur, waar te regelen, etc.) bij iemand die er werkte, maar er kwam (natuurlijk) alleen Chinees gebrabbel uit. Ik ben wel opgelucht dat ik straks in Australië de wereld weer begrijp ;-)

Nou, na Hualien ging ik weer even terug naar m’n home base in Taipei, en daarna ging ik naar Hsinchu. Ik had daar via Airbnb iets geregeld, dus ik sliep bij iemand thuis. Dit was echt een...... geweldige tijd!!!!!! Ik heb zoveel geleerd. Mijn host had zich voorgesteld als Monica, maar eigenlijk heette ze Wen-hui. Ze schijnen op een bepaalde dag op school een Engelse naam van het bord te moeten kiezen en dat is dan voortaan hun naam. Bizar hè? Monica wilde liever Wen-Hui genoemd worden, logisch. Ze liet me echt deelnemen aan het leven daar. De eerste avond nam ze me mee op de scooter. Wat een dodenrit!!!!! Allemaal verkeerslichten die tegelijk op groen gaan.... ik snap er helemaal niks van :-) Honden worden ook gewoon meegenomen op de scooter hahahhhah!! Helaas was ik elke keer te laat voor een foto. Het zag er hilarisch uit. Wen-Hui en ik hebben eindeloze gesprekken gevoerd. Ze is echt een leukerd. Elke ochtend liet ze allemaal eten en drinken voor me achter (dragon fruit, sesamdrank, etc.). Net een soort moedertje ;-) Tsja, en op de laatste avond had ze zo’n bijzonder cadeautje voor me. Ze had een stempel laten maken met mijn naam in het Taiwanees erop. Gewoon te lief voor woorden toch... Gedurende mijn laatste dag in Hsinchu was ik met Jelmer van studie! Hij is hier voor vrijwilligerswerk. Was echt even helemaal leuk. Natuurlijk – onhandig als ik ben – nog even in een sloot in het park gevallen :p Hahahha dom dom dom...

Wat ik trouwens wel vind… Ik vind Afrikanen over het algemeen geloof ik leuker dan dan Aziaten. Aziaten zijn extreem (!!) beleefd, maar door hun ingetogenheid snap ik gewoon niet wat er werkelijk in hun hoofd omgaat. Bovendien hebben ze onderling weinig tot geen lol. "Doe eens een keertje gek," denk ik dan, maar zo zijn ze gewoon niet. Bij Afrikanen weet je juist precies hoe ze zich voelen. Ze lachen de hele dag door, kunnen daarnaast ook juist heel boos worden, ze flirten erop los, ze zijn gewoon geinig. Ik vraag me hier in Azië oprecht af hoe twee mensen een relatie krijgen. Ik zie letterlijk NUL geflirt op straat. Interesting....

Momenteel ben ik weer in Taipei. Er hangen hier nog steeds allemaal jongens rond die er de hele tijd al rondhangen ;-) Dus dat is wel heel gezellig. Het voelt eigenlijk alsof ik weer afscheid moet nemen van thuis! Maar goed, dit zal wel onderdeel van het reizen zijn ;-)

  • 22 Juli 2014 - 10:14

    Elisa:

    Ach wat een leuk bericht weer naathje!!!! Leuke foto's!! Love you!

  • 22 Juli 2014 - 14:07

    Mirjam:

    Hee lieffie, geniet maar weer van alles wat op je pad komt. Deze ervaringen heb je alvast in the pocket! xxxMamma

  • 22 Juli 2014 - 19:42

    Jessica:

    Leuk om te lezen wat je allemaal hebt gedaan! Klinkt goed!! Doe voorzichtig en ik hoop dat je leuke mensen ontmoet straks!

  • 26 Juli 2014 - 00:47

    Lotte:

    Je bezoek aan Taiwan klinkt als geslaagd, meis! En nu voorlopig lekker genieten in Australie en Nieuw-Zeeland. ;) Dikke kus

  • 26 Juli 2014 - 11:46

    Willy Gillissen:

    Dag Nadia,

    Ik ben Willy,de moeder van Lotte. Lotte vertelde mij over jou wereldreis en de blogg die jij hierover bij houdt. Ik heb je verslagen gelezen. Zo reis ik een beetje met jou mee en ik vind het heel interessant . Zelf zal ik nooit op al die plaatsen komen die jij allemaal gaat bezoeken. Snel last van heimwee hè? Maar ik geniet wel van alles wat jij mee maakt.
    Geniet ervan !
    Willy

  • 28 Juli 2014 - 22:55

    Froukje:

    Vandaag gezellig bij Mirjam op de koffie en natuurlijk heb ik verhalen gehoord over je reis.
    Ik heb net je verhalen en foto's bekeken, erg gaaf!! Wat een geweldige ervaringen.....
    Geniet volop verder en ik blijf je volgen. XFroukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadia

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 38236

Voorgaande reizen:

30 Juni 2014 - 30 Juni 2015

Wereldreis

Landen bezocht: