Teken van leven - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Nadia Huijzer - WaarBenJij.nu Teken van leven - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Nadia Huijzer - WaarBenJij.nu

Teken van leven

Door: Nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia

06 Juli 2014 | Taiwan, Taipei

Boven mijn eigen verwachtingen schrijf ik nu al mijn eerste blog!!!! ;-)

De reis ging gewoon prima. Wel bijzonder saai natuurlijk. Het scheelde dat ik een topppppplek had in het vliegtuig!!! Ik was een van de laatste die incheckte, dus dan krijg je een stoel op de voorste rij (= veeeeeeeel beenruimte :-)). Ook was ik bewapend met mijn iPod waar alle beste (foute) nummers aller tijden op staan. Als je je daar geen beeld bij kan vormen: vraag Lotte :P

Oke, het is hier dus echt geweldig. Ik voel me helemaal vrij!!!!! Ik had werkelijk geen idee wat ik van Taiwan moest verwachten - ik had er gewoon niks over gelezen eerlijk gezegd - maar hier blijken dus een paar ontzettend behulpzame mensen te wonen.

Dat merkte ik toen ik net was geland. Ik liep als een stereotype toerist rond (bergschoenen, city map, etc.) en voelde me een analfabeet - nog steeds overigens. Een Taiwanese jongeman tikte me aan en vroeg of ik hulp nodig had. Hij reisde helemaal met me mee naar het metrostation waar ik moest zijn! Vanaf daar nam een vrouwtje van ongeveer 80 jaar oud me mee naar mijn hostel. Dat vrouwtje hield zelfs haar eigen paraplu – ja, het is hier regenachtig en trouwens ook bijzonder heet - volledig boven mijn hoofd i.p.v. boven ons allebei. Daar was niets, maar dan ook niettsss tegenin te brengen. Ze zijn dus wel extreem hoor.....

Mijn hostel voelde al binnen een minuut als thuis!!!!! Er wordt veel muziek gemaakt, je kan altijd wel met iemand een praatje maken of de stad verkennen, en de crew is gewoon superlief. Het enige probleem is dat er zich elke nacht wel een snurker in "mijn" kamer bevindt. En uhhhhhh als er iets is waar ik niet tegen kan is dat het :-)

Ik heb al allemaal coole dingen gedaan en gezien. Wat je hier heel veel ziet zijn night markets. Hier maakte ik mijn eerste foto van Taiwanese mensen. Wat mijn camera zei? Closed eyes detected ;-) haha... Anyway, die night markets starten rond 18:00 en eindigen rond 00:00. Je kan er vooral veel eten, juices (mango, papaja, hmmmm), thee, paraplu‘s en kleding kopen. Die thee is echt anders dan in Nederland! Ten gunste van mij :-P, want ze drinken het hier koud. Zo raar is het dus niet, mam :-) Ze hebben echt miljoenen theekraampjes. Melk erin, bubbles erin, bonen (!!!) erin: het kan allemaal besteld worden. Wat ik ook al best vaak gekocht heb is een ei dat ze koken in zwarte thee – weer die thee dus.

Verder ben ik o.a. naar de CKS Memorial Hall en het National Palace Museum geweest. Nu ga ik net als een cultuurbarbaar klinken, maar die tweede was immens saai ;-) O ja!!! Ik ben ook met een lokale jongen naar een tempel in de bergen geweest. Dat was..... nou..... ZO ONWIJS vet. Hij ging me alle rituelen uitleggen en ik mocht op het laatste een wooden stick uitkiezen. Die stick had een betekenis en die ging hij helemaal aan me uitleggen d.m.v. een boekje in het Chinees. Het is gewoon het ultiemste om met de lokale mensen rond te hangen :-)

Ook zijn we, samen met alle muggen die er rondhingen, Elephant Mountain opgeklommen. Vanwege de hitte was het een barrrrrrrrre tocht (Berrie, jij zou het zelfs bar vinden). Maar, eenmaal op de top was het uitzicht gewoonweg AWESOME!!!! Het was donker, dus je kon alle lichtjes zo mooi zien. All worth it. De volgende dag was het wederom een barre avond want toen ging ik een yoga class van 1,5 uur volgen. En echt, ik ben best wat gewend, maar dit was gewoon siccccckkkkkkkk....... Het werd gegeven in een muf kamertje bij iemand thuis, waar het sowieso niet groter was dan 16 m2, en waar het minimaal 35 graden was. Op deze plek moesten 10 mensen hun matje kwijt :-P Nou, je kan je misschien voorstellen dat dat gewoon dodelijk werd na al zo’n 15 (!!!!) minuten. Na een half uur voelde het alsof ik in een zwembad was gesprongen, no kidding :P Toch ben ik wel van plan om nog een keer te gaan. Het was COOL!!!!!

En ja, vannacht ging mijn wekker om 3:45, want er moest natuurlijk gekeken worden naar Nederland-Costa Rica ;-) Dankzij mijn nog altijd doorwerkende jetlag was dat prima te doen :P Natuurlijk had ik mijn oranje shirt aan!!!! Geniaal dat ze door zijn. Wel een beetje jammer dat ik nu de oranjegekte in Nederland moet missen, hoor!

Verder ben ik best wel een idioot want ik ben vanmiddag gevallen toen ik aan het wandelen was. Dat was niet zo'n handige actie. Hopen dat ik morgen weer gewoon kan lopen, want vandaag was een beetje saai :-) Ik denk trouwens dat ik nu begrijp waarom ik deze blog aan het schrijven ben :P

Ik heb besloten om tot dinsdag in Taipei te blijven en om daarna naar Hualien in het oosten te gaan. Ik wilde eerst naar het zuiden, want daar kan je leren surfen, maar iedereen zegt dat het oosten qua natuur gewoon het mooiste stuk van Taiwan is. Lijkt me dus een beter plan!!!!! Ik leer in Australie wel surfen ;-)

  • 06 Juli 2014 - 15:19

    Mirjam:

    Hai lieffie,
    nou dat is dan verhaal nummer 1! Heerlijk om dit zo te lezen. Je tempo zit er nog goed in :-) Vergeet niet dat je een heel jaar hebt om geen dingen te missen! xxxMamma

  • 06 Juli 2014 - 15:35

    Elisa:

    Helemaal leuk naath!!! Leuk om te lezen! Volgens mij ben je al lekker aan het genieten, goed werk B1! Liefssssssss!!

  • 06 Juli 2014 - 16:42

    Jasmijn:

    Whahahaha close eyes detected!!! Ik ga kapot! XD
    Klinkt allemaal geweldig verder naad!
    Doe voorzichtig en hou ons op de hoogte!
    Liefssss

  • 06 Juli 2014 - 16:53

    Lotte:

    Naatje, je doet 't geweldig! Dus blijf lekker zo doorgaan met volop van 't leven genieten! Hele dikke knuffel x PS. Jouw iPod-lijst zou sowieso een bestseller zijn op iTunes (Misschien een idee voor later in 't jaar wanneer 't geld begint op te raken

  • 06 Juli 2014 - 17:39

    Manouk:

    Hi nicht!
    Ik word helemaal enthousiast van jouw verhaal! Excuses namens alle snurkers

  • 06 Juli 2014 - 20:24

    Angelique:

    Hoi lieve Nadia, leuk om te volgen wat je meemaakt nu en straks.
    Kus uit Noordwijk!X

  • 20 Juli 2014 - 12:30

    John Van Haeften:

    Lieve Nadia, heel erg bedankt voor 't uitgebreide verslag. We zitten nu al te wachten op het volgende! We begrijpen, ook na nieuwe berichten uit het Voorhoutsche, dat je het super naar je zin hebt. We, oma en ik, wensen je een fijne voortzetting! Kus en een hug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadia

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 700
Totaal aantal bezoekers 38195

Voorgaande reizen:

30 Juni 2014 - 30 Juni 2015

Wereldreis

Landen bezocht: